torstai 30. huhtikuuta 2009

ihana joutilas päivä


Tälläistä voisi olla aina, tähän voisi tottua. Olen vapaapäivällä ja ollut vaan. Sivussa vähän hoitanut kotihommia (maksanut laskuja kuun lopun kunniaksi, laittanut pyykkiä koneeseen ja kuivumaan...). Ja istuskellut. Keittiön penkillä lueskelemassa sisustuslehteä kun siihen paistoi aurinko. Ja koska niin ihanasti paistaa niin istuskelin myös portailla. Siihen istahtaessani huomasin hauskan kuvion. Ei mitään sen ihmeempää kuin murun saappaan pohjasta irronnut savipalanen. Mutta niin hauskan näköinen että piti ottaa kamera ja räpsäistä talteen :)
Täytyy sanoa että tänään on ollut vapaapäivä parhaimmillaan. Nukuin pitkään, olen puuhastellut ja oleskellut ja on ihanan rentoutunut olo. Miten tämä eroaa viikonlopusta? Vapaan pituudella. Tänään kun vähän vain puuhastelen ja olen niin silti on vielä muutama päivä aikaa tarttua toimeenkin. Mutta tavallisena lauantaina jos lorvii näin, niin painaa jo päälle tieto siitä, että ei ole kuin yksi päivä aikaa tarttua toimeen ja eihän sunnuntaina saisi edes rehkiä. Mutta kun minulle sopii tälläinen hidas aloitus. Ensin istuskellaan ja fiilistellään ja sitten tartutaan toimeen. Yleensä myös tapahtuu kun aloitan, mutta koska olen toisinaan vähän hidas aloittamaan, niin joku muu ehtii tehdä homman alta pois.
Tämän vuoksipa odotankin innolla toukokuuta. Meillä saa pitää lomarahat vapaana ja sijoittelin nämä vapaat koko toukokuulle, joka torstai ja perjantai. Vielä ei virallista lomalistaa ole näkynyt, mutta suullisesti on sanottu että tämä sopii. Ja olen jo vaikka mitä juoksevia asioita aikatauluttanut noille päiville eli parempi onnistua :)
Nyt pitänee lähteä kauppaan ostamaan salaattitarpeita illaksi. Lähdemme siskon luo grillaamaan, avaamaan grillikauden ja juhlistamaan vappua. Hyvää vappua kaikille, nauttikaa keväästä.

Ei kommentteja: