perjantai 17. kesäkuuta 2011

DIY osoitekirja

Jonna kirjoitti blogissaan ihanasta kasari osoitekirjasta mistä tuli mieleeni oma osoitekirjani. Olin pitkään etsinyt sopivaa koska en pidä siitä, että kun ihmiset muuttavat ja aika kuluu, niin osoitekirja alkaa pikkuhiljaa näyttää kaaokselta. Lopulta ratkaisin ongelman tilapäisratkaisulla joka osoittautuikin todella toimivaksi.


Otin nipun postikortin kokoisia pahveja jotka rei'itin. Kannet tein paksummasta pahvista ja koristelin kauniilla paperilla ja käytin skräppäykseen tarkoitettuja tarrakirjaimia otsikkoon. Jostain skräppikaupasta olen tilannut myös nuo avattavat renkaat. Niillä saa koko paketin näppärästi kasaan ja siihen on helppo lisätä ja poistaa sivuja. En viitsinyt tehdä erikseen mitään välilehtiä aakkosittain vaan olen vain järjestänyt osoitteet sukunimien mukaan aakkosjärjestykseen. Tuohon sopii kirjoittamaan samaan myös puhelinnumerot, sähköpostiosoitteet ja lasten nimet. Ja hyväksi olen myös havainnut sen, että päivään osoitteen niin on joku aavistus edes siitä onkohan se vielä voimassa vai onko ystävä muuttanut sen jälkeen. Tähän voi myös suoraan laittaa osoitteenmuutoskortit joita tulee jos ei halua kirjoittaa uudelleen.


Omenapuumme kukki tänä vuonna todella runsaasti, nyt jännätään tuleeko kaikista omenoita.

2 kommenttia:

JOnna kirjoitti...

Ihana osoitekirja!!!! Wau, ja loistava idea, tuo on tosi käytännöllinen. Ja se, että merkkaa myös lasten nimet (ja nykyään vois merkata eri ruokavaliotkin ;)) on hyvä idea. Nykyään on kavereilla lapsia niin paljon ja kun harvemmin näkee ei aina muista pienimipien nimiä jos ei ole nähnyt usein. Mulla on ihna perinteinen osoitekirja ja se on kyllä ihan katastrofi kun ihmiset on muuttaneet yms. Yritän just vaihtaa uuteen mutta seilaan nyt kahden muistion välissä ;)

SariKinn kirjoitti...

Juu joulukortteja kirjoittaessa tulee aina ongelmia kun ei muista jälkikasvun nimeä niin se on sitten Matti ja Maija & lapset...
Tuo ruokavaliojuttukin olisi hyvä kun vasta olin yksillä kahveilla missä oli kaksikin gluteenitonta syövää, arvaapa olisinko minä muistanut :/